A kopott gumi nem játék… – Folytatás

A Michelin által, kopott gumiabroncsokon végzett tesztelések kimutatták, hogy azon sofőröknek nincs félnivalójuk a kopás mértékét illetően, akik abroncs vásárláskor nem spórolnak és csakis a jó minőségű gumik megvétele mellett döntenek.
Sőt, egy német-svéd cég által készített statisztikai adatok alapján azt is ki lehet jelenteni, hogy a gumik bordamélysége, illetve a balesetek száma között nincs semmilyen összefüggés.
A teszt során ugyebár azt a két tényezőt vizsgálták a szakemberek, amik balesetek esetén fontos tényezőként szerepelnek. Ezek közül az egyik a gumi oldalgyorsulása, vagyis kanyarodás közbeni tapadása volt, melyet száraz és vizes talajon is megfigyelték. A másik pedig a fékezés, melyet ugyancsak nedves és száraz talajon is vizsgáltak.
A száraz teszteket követően pedig azt az eredményt kapták, hogy a fékezés alkalmával jól szereplő gumiabroncsok kanyarodáskor is azt a hatásfokot hozzák, amit elvárnak tőlük. Nedves talaj esetén az derült ki, hogy mindkét esetben az abroncs anyaga, illetve a bordák formája sokkal meghatározóbb, mint maga a bordamélység. Vagyis, aki prémium minőségű, de kevésbé mély bordával rendelkező gumiabroncs mellett dönt, az biztonságban érezheti magát akár hirtelen fékezés, akár kanyarodás közben is. Tehát, inkább arra kell nagyobb hangsúlyt fektetni abroncs vásárlás alkalmával, hogy magas minőséget képviseljen maga a gumi, ezáltal az alapanyaga is válogatott összetevőkből álljon, mit hogy a bordák mélységét méricskéljük.