Keréktörténelem (2.rész)

A felnik történelmének folytatása már a modern korban játszódik, 1990-et írunk, amikor az átlagos felni méret még 15 alatt van, alig egy fél évtizeddel később ez a szám már a 17-et is meghaladja. Amerikáról beszélünk, ahol a 90-es évek végére a legelterjedtebb felni méret a 22-es lett. Ahogy nőttek a karosszériák, úgy az alattuk lévő kerekek méretei is.

2006 körül betört a piacra a nem légtömlős gumikerék, ám ez a mindennapi használat során meglehetősen sok bosszúságot okozott a sofőröknek. Nem állta stabilan az úthibákat.

2010 körül járunk, amikor az autók felni mérete átlagosan már 19-es, a könnyűfém felni virágkorát éli, mintázatok, küllők és méretek széles skáláját kínálják a gyártók, forgalmazók az autótulajdonosoknak. Az árak borsosak, ám a piac replika felnik miatti sajnálatos felhígulása miatt még mindig jobban megéri és biztonságosabb minden autótípusnál az ajánlott méretű, eredeti, gyári kereket megvenni.

És, hogy miről szól a jövő felnije? Elektromos autókhoz hozzáigazítva, elektronikai szerkezetek, kulcsfontosságú elektronikai kapcsolók, vezetékek sora építhető bele ezekbe a legmodernebb technológiájú kerekekbe. Innentől kezdve pedig, hogy egész vezérlőegységek kapnak helyet a kerekeken belül, talán mostanra válik legfontosabbá, hogy a kerék maga a lehető legellenállóbb legyen bármiféle ütődéssel és hepehupás utakkal szemben.