Az alufelni vagy acélkerék a könnyebb?

Ha átlagemberek, bocsánat a kifejezésért, laikusok véleményét hallgatnánk meg erről, nagy valószínűséggel csak az esetek felében kapnánk helyes választ. Ha pedig kihangsúlyozzuk, hogy könnyű fém felniről és acélkerékről van szó, valószínűleg még kevesebben tudnának jól tippelni. Mert a helyes válasz a második lehetőség, érdekes nem?!

Sokan azért voksolnának a könnyű alufelnire, hiszen a nevében is benne van a „könnyű” jelző. Azt viszont jó néhányan nem tudják, hogy ez nem a súlyára, hanem az anyag sűrűségére vonatkozik. De akkor is, hogy, hogy az alumínium felni a nehezebb?

Érdekes, de egy egyszerű szobai mérleggel kísérletezve kiderül, hogy egy 15 colos alufelni közel 2 kilogrammal nyom többet, mint a vele azonos méretű acélkerék. A kettő közötti súlykülönbség az anyag vastagságából adódik. És képzeljük el, hogy mennyi többletsúlyt kell gépjárművünknek cipelnie, ha egy 15 colos lemez felnik helyett egy 18 vagy 20 colos alufelniket szereltetünk négykerekűnkre.

Bár tegyük hozzá, hogy sokkal szebb és mutatósabb úgy járművünk, de jó néhány kilógrammal nehezebb is. Ami akkor nem jelent problémát, ha példaértékű autótulajdonosok vagyunk. De ha átlag család életét élve tetőcsomagtartó is van az autón, sőt, feleslegesen számtalan „apróságot” is cipelünk a csomagtartóban, amiket elfelejtünk napról napra kipakolni belőle, akkor jelentős többletsúllyal kell számolnunk.